mspbubblet.bloggplatsen.se

Alla inlägg under juli 2012

Av mspbubblet - 25 juli 2012 12:22

Jag skulle söka på en blogg åsså kom de här upp:



 

Av mspbubblet - 23 juli 2012 10:30

Godmorgon alla underbara läsare! Idag ska jag till badhuset ;D Men först ska jag på stan!! Ska köpa lite grejer på Gina elr nåt ;D Herrå

SM

Av mspbubblet - 19 juli 2012 08:50

HEEJ!

Dagens vinnare är...

 

VÄRLDENS STÖRSTA OSTBÅGE!!!

Tyvär hittade jag inte nån...men jag hittade en rätt stor iaf... så här kommer bilden:

  Man kanske inte ser den så bra men om man tittar vid G:et's slut och början av den röda cirkeln så ser man en annan ostbåge och vilken stooor skillnad det är på storleken!!!!!

SM

Av mspbubblet - 18 juli 2012 19:50

Hej! Jag har tänkt pröva nåt nytt faktiskt, det kallas "Störst och Minst" och förkortas "SM" Alltså inte som "Svenskt Mästerskap" eller vare nu heter. Min "lek" går ut på att jag ska lägga ut t.ex en "världens största man" bild.

Men ni mst kommentera elr maila på msp om vad ni vill ha, Alltså till exempel "Världens fulaste hund", "Världens argaste katt" elr typ.."Världens minsta häst" kan ni maila och då lottar jag ut en vinnare och den bilden som vinner lägger jag ut på bloggen och en länk till vinnarens blogg (om den har någon!!) Annars vinner ni bara äran!

Av mspbubblet - 17 juli 2012 18:07

Hej! ;D Nu äre frågestund :D :D :D Fråga vad ni vill! 

Men du är ju lite tråkig, ja du där framför skärmen! Skriv en fråga!!!   ANNARS BLIRE ANDRA BULLAR! närrå men skriv mer frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skynda på!
Frågestunden gäller till 1 augusti (då jag fyller år :D) så rappa på nu!   

Av mspbubblet - 15 juli 2012 12:49

Hej alla!

Jag har glömt och blogga om anonymous! För ett tag sedan så började alla säga att msp höll på att bli hackat, jag trodde inte på det först men när jag såg alla artbooks och information om anonymous (hackar gruppen) så blev jag rädd. Jag googlade på "anonymous" och läste på wikipedia.

Här är vad det stod på wikipedia: 


Anonymous tog sin början på bildforumet 4chan, vilket är en hemsida där vem som helst utan någon form av registrering kan lägga upp bilder på vad som helst där besökare kan kommentera bilderna helt anonymt. Besökarnas anonymitet är det centrala i hemsidan och toleransnivån gentemot varandra är mycket hög och bilderna på forumet kan vara allt från avrättningar till japanska mangaserier. Varje uppladdad bild skrevs under med signaturen Anonymous om inget annat ville uppges. 4chan kom med tiden att skapa en svårförstålig internetkultur för utomstående där en grupp av människor kom att skapa ett löst sammansatt nätverk av Anonymous utan några specifika relger. Gruppen bestod då av några enstaka hackers där flera av rörelsens första mål var att skapa olika skämt, mer känt som LOLZ, inte allt för sällan var detta osmakliga skämt. En av de tidigaste attackerna signerat Anonymous gick under namnet Epilepsy Foundation forum invasion där Epilepsy Foundations hemsida hackades i ett bisarrt skämt där skärmen började blinka i hopp om att utlösa epilepsianfall hos besökaren.

Första gången rörelsen fick medial uppmärksamhet var 2007 när Fox 11 NEWS hade ett reportage om Anonymous. Reportaget beskrev då Anonymous som en samling ”hackare på steroider” som gjorde allt för att förstöra för folk, främst på internet genom att mobba enskilda privatpersoner genom att hacka olika konton, förstöra på spelsidor för barn genom att t.ex smyga in dolda symboler som svastikor, men även bombhot mot flera stora arenor.

Ytterst lite av detta finns kvar med vad som idag förknippas med Anonymous. Genom åren har självklara fiender vuxit fram som gruppen anser kränker människors rättigheter. Tidigare attacker mot oskyldiga privatpersoner föraktas inom gruppen och tillhör det förflutna. Det enda som fortfarande finns kvar är gruppens speciella typ av humor.

Rörelsen har importerat olika företeelser som kom att bli rörelsens signum. Mest känd är masken hämtad från filmen V för Vendetta. Filmen baseras på den historiska gestaltenGuy Fawkes som var en engelsk rebell som försökte spränga det brittiska parlamentet. Första gången masken började användas var i samband med protesterna mot scientologikyrkan.


Och sen kollade jag en annan artbook och då blev jag lugn för att där stod det att ALLT var en lögn!

Men jag förstår fortfarande inte vrf man hör röster i café chatroom...OwO


Men nu vet ni det iaf. Hejdå! (jag HÅLLER PÅ med en ny header!!!)



Av mspbubblet - 14 juli 2012 15:14

Namn (på msp): jessi400

Level: 4

Ålder: 11 år gammal

Intressen: Gymnastik och ibland spelar jag fotboll på fritiden :D

Husdjur irl: Inget just nu, men jag HADE en hund iaf 

Hundens namn: Dixi, och jag älskade henne!

Husdjur på msp: 1 boonie som heter Dixi. Jag saknar Dixi så mycket att min boonie också fick heta så!

Favoritmat: Taco och tortilla

Favoritfärg: När jag gick i trean så ÄLSKADE jag bajsbrun!! Närrå haha ehm...kanske..turkos, rosa och lila.

Favoritdjur: Hund och hamster, dom är så söta och keliga!

Vad vill du säga till dina fääns därute?: Ge en present är ni gulliga!

Av mspbubblet - 7 juli 2012 15:17

Hej alla GLADA!

Och sura -.- 


Nu ska jag berätta en kul grej jag ska börja med, jag ska börja med att intervjua! 

Den här gången har jag har intervjuat: 

Namn (på msp): alel-sötis<3

Level: 10

Ålder: 11 år gammal

Intressen: Fotboll, Tennis, Innebandy för man får bättre kondition och det är roligt!

Husdjur irl: Katt

Kattens namn: Simba, som i lejonkungen!

Husdjur på msp: 14 bonnies/petpets....ö.ö WOOOW :D

Favoritmat: Jättebläckfisk...Närrå, ehm..taco!

Favoritfärg: Blå, lite havskänsla typ!

Favoritdjur: Katt och Hund

Vad vill du säga till dina fääns därute?: GE GÄRNA EN AUTO!!! :D ♥♥♥

 

Ja, nu vet ni nästan allt om alel-sötis<3!

 

Hejdå♥

 

 

Presentation


Hajj Hajj på Dajj!
Jag bloggar om msp och lite annat...Jag heter Julia-Sweet! på msp och frågor och kommentarer tar jag gärna emot ;D
Följ gärna bloggen!
Hare så bra!!

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Söt

Cursors-4U.com

pekpil

Cheetah Print Pointer

Sött

Happy Apple

J

Dragonica Emoticon Happy Tongue

mus!

Orange Drink Plastic Cup

musse

Orange Drink Plastic Cup
Coke Slushie
Coke Slushie
Lollipop

Ovido - Quiz & Flashcards